1. NA CO TEĎ MYSLÍM?
Učitelka uvede určitý popis a děti mají za úkol jej podla popisu poznat.
2. TŘÍDĚNÍ PODLE RŮZNÝCH KRITERIÍ
Učitelka zvolí z prvu jedno postupem času více kriérií, podle kterého se budou předměty třídit. Např. kostky - podle barvy, tvaru, velikosti.
3. MALÍŘ BEZ PLÁTNA
Učitelka kreslí prstem do vzduchu jednoduché tvary a dítě poznává co je to.
4. NA DETEKTIVA
Hledání rozdílů na obrázcích - porovnávání, v čem se liší.
5. NA OPRAVÁŘE
Učitelka s dítětem postaví nějako stavbu, nebo poskládá obrázek. Potom se dítě otočí a učitelka jednu část odstraní. Dítě má za úkol chybu najít a opravit. Dobré ja například Lego + nákres stavby.
6. PEXESO
Mohu hrát trochu jinak i s nejmenšími dětmi. Zvolím několk párů obrázků (podle věku dítěte) a dvojice obrázků rozdělím. Potom jeden obrázek vezmu, ukážu dítěti a schovám. Dítě má za úkol najít druhý stejný obrázek.
Další varianta: Učitelka poskládá řadu obrázků a dítě skládá z druhých obrázků stejnou řadu, jako vidí.
7. KOUZELNÍK
Učitelka má několik různých předmětů 3 - 6. Ukáže je dětem, potom si děti zakryjí oči, nebo učitelka předměty zakryje a jeden z nich přiklopí pod misku.
Po odkrytí mají děti za úkol poznat, který předmět se schovává pod miskou.
8. ZRCADLO
Učitelka cvičí a děti zrcadlově napodobují, co vidí.
9. CO SE ZMĚNILO?
Učitelka vybere jedno dítě, které jde za dveře. Mezi tím učitelka něco změní. Např. : Schová jedno dítě pod deku, děti si přesednou, děti si vymění bačkůrky, atd. Pak zavolá dítě za dveřmi a to má za úkol poznat, co se změnilo. Dítě ovšem musí předem vědět na jakou změnu se má zaměřit.